Školní poradenské pracoviště
Školní poradenské pracoviště je zřízeno dle vyhlášky 72 /2005 Sb., akt. 2016 v platném znění, § 7.
Hlavní cíl poradenského pracoviště vychází ze snahy komplexního preventivního působení ve škole a ze snahy o zlepšení systému komunikace mezi jednotlivými subjekty školy a také mezi školou a výchovou. ŠPP slouží žákům, pedagogům, vychovatelům, sociálním pracovníkům i rodičům a snaží se nacházet řešení zvládání výukových, výchovných a vztahových potíží.
K využívání služeb školního poradenského pracoviště je u nezletilých žáků zapotřebí informovaný souhlas rodičů nebo zákonných zástupců
Členové školního poradenského pracoviště:
Výchovný poradce (Mgr. Miluše Alexandrová)
-
– Věnuje se výchovným problémům, problematice volby povolání, procesu inkluze žáků se speciálními vzdělávacími potřebami, spolupracuje s ostatními pedagogy, sociálním oddělením, vychovateli a zákonnými zástupci žáků
Školní metodik prevence (Mgr. Jana Kubásková)
-
– Vykonává činnosti metodické, koordinační, informační v oblasti prevence rizikového chování
Psycholog (Mgr. Veronika Hokeová)
-
– Vykonává činnosti konzultační, poradenské, diagnosticko-metodické a informační, pracuje se žáky, rodiči, pedagogy a vychovateli, komunikuje se sociálním oddělením a s OSPODy.
Psycholog usnadňuje dětem cestu školním životem a také přibližuje psychologické služby pedagogům, žákům a jejich rodinám, vychovatelům.
Etoped (Mgr. Libor Ťoupalík)
-
– Vykonává činnosti zaměřené na odbornou podporu žáků se speciálními vzdělávacími potřebami a všech ostatních žáků, kteří potřebují speciálně pedagogickou péči. Specializuje se zejména na řešení výchovných a vztahových problémů. Pracuje se žáky, rodiči, pedagogy a vychovateli, komunikuje se sociálním oddělením a s OSPODy.
Terapeut (Bc. Radek Hodoval)
-
– Externí terapeut dojíždí do zařízení 1x týdně. Vykonává činnost terapeutickou, poradenskou a konzultační, zaměřuje se na oblast psychických obtíží žáků. Je podporou psychologa a zajišťuje nezávislý pohled externího pracovníka.